Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Nedělní šourání po Praze 5


13. 12. 2020
Po dramatických událostech sobotní noci jsme v neděli vyrazili na krátkou procházku po Praze 5. Ke Krulišově vile, odkud jsme sledovali postupné mizení nákladového nádraží na Smíchově, na Paví vrch, kde jsem poprvé na volném prostranství vzlétl s novým dronem DJI Mini a zimně šouravým tempem přes bývalou Wlatrovku až na novou zastávku do Jinonic.

Krulišova vila je ponuré místo s ponurou historií. Sídlily tu jednotky SS, rušilo se odtud vysílání nepohodlných rozhlasových stanic a dodnes tu sídlí trošku záhadné instituce ministerstva vnitra.
Krulišova vila je ponuré místo s ponurou historií. Sídlily tu jednotky SS, rušilo se odtud vysílání nepohodlných rozhlasových stanic a dodnes tu sídlí trošku záhadné instituce ministerstva vnitra.
Létání s dronem tu ale kupodivu nebylo zakázané, a tak jsme poprvé za bílého dne a pod širou oblouhou vzlétli s mým prvním dronem. Postupně jsme se s Doubravkou i její mámou vystřídali všichni při řízení toho malého zázraku.
Létání s dronem tu ale kupodivu nebylo zakázané, a tak jsme poprvé za bílého dne a pod širou oblouhou vzlétli s mým prvním dronem. Postupně jsme se s Doubravkou i její mámou vystřídali všichni při řízení toho malého zázraku.
Pohled na Radlickou ulici a odstavné koleje, na kterých probíhá čištění souprav RegioJetu.
Pohled na Radlickou ulici a odstavné koleje, na kterých probíhá čištění souprav RegioJetu.
<a href="/Tema/Praha-Smíchov (žst)">Praha-Smíchov</a> a <a href="/Tema/Praha-Smíchov severní nástupiště (žst)">Praha-Smíchov severní nástupiště</a>: dvě nádraží, které jsou vlastně jednou stanicí, nicméně v jízdním řádu se už přes sto let tváří, že spolu nemají nic společného.
Praha-Smíchov a Praha-Smíchov severní nástupiště: dvě nádraží, které jsou vlastně jednou stanicí, nicméně v jízdním řádu se už přes sto let tváří, že spolu nemají nic společného.
Naneštěstí má <a href="/Tema/Praha-Smíchov severní nástupiště (žst)">Praha-Smíchov severní nástupiště</a> před sebou už jen pár měsíců života. V rámci rekonstrukce zmizí pod bagry nenasytných developerů nejen nákladové nádraží, ale i severní nástupiště.
Naneštěstí má Praha-Smíchov severní nástupiště před sebou už jen pár měsíců života. V rámci rekonstrukce zmizí pod bagry nenasytných developerů nejen nákladové nádraží, ale i severní nástupiště.
Nákladové nádraží už víceméně zmizelo. Tam, kde jsem ještě nedávno s Alpínem vystupoval na romantické zastávce <a href="/Tema/Praha-Smíchov Na Knížecí (obvod DVM nebo staniční kolejová skupina se zastávkou)">Praha-Smíchov Na Knížecí</a> už jsou jen hromady kontaminované zeminy.
Nákladové nádraží už víceméně zmizelo. Tam, kde jsem ještě nedávno s Alpínem vystupoval na romantické zastávce Praha-Smíchov Na Knížecí už jsou jen hromady kontaminované zeminy.
V těsném sousedství zastávky <a href="/Tema/Praha-Smíchov Na Knížecí (obvod DVM nebo staniční kolejová skupina se zastávkou)">Na Knížecí</a> vede dodnes přes ulici Za Ženskými domovy přes vozovku pozůstatek kdysi extrémně vytížené vlečky do ČKD Tatry Smíchov. Po téhle umírající koleji putovaly kdysi ke svým zákazníkům tisíce tramvají Tatra T3, která se stala historicky nejvyráběnější tramvají na světě!
V těsném sousedství zastávky Na Knížecí vede dodnes přes ulici Za Ženskými domovy přes vozovku pozůstatek kdysi extrémně vytížené vlečky do ČKD Tatry Smíchov. Po téhle umírající koleji putovaly kdysi ke svým zákazníkům tisíce tramvají Tatra T3, která se stala historicky nejvyráběnější tramvají na světě!
Zde také mohly vlaky najíždět na tramvajové koleje a naopak.
Zde také mohly vlaky najíždět na tramvajové koleje a naopak.
Přes poledne jsme zamířili kolem mé oblíbené učitelské kolonie Malvazinek do Jinonic.
Přes poledne jsme zamířili kolem mé oblíbené učitelské kolonie Malvazinek do Jinonic.
Domečky v Pravoúhlé ulici jako korálky na niti.
Domečky v Pravoúhlé ulici jako korálky na niti.
Jedna z továren, které jsem už nestihl zdokumentovat v jejich původní podobě, byla pražská Waltrovka, strojírna vyrábějící auta a letecké motory. Dnes tu stojí poměrně vydařený komplex budov Aviatica a Dynamica. V neděli je tu ovšem mrtvo a pořád nemůžu zapudit dojem, který mně připomíná socialisticky velkolepě pojaté stanice metra a nákupní centra na okrajích Prahy, jež dnes místní považují spíš za ostudu než okrasu metropole.
Jedna z továren, které jsem už nestihl zdokumentovat v jejich původní podobě, byla pražská Waltrovka, strojírna vyrábějící auta a letecké motory. Dnes tu stojí poměrně vydařený komplex budov Aviatica a Dynamica. V neděli je tu ovšem mrtvo a pořád nemůžu zapudit dojem, který mně připomíná socialisticky velkolepě pojaté stanice metra a nákupní centra na okrajích Prahy, jež dnes místní považují spíš za ostudu než okrasu metropole.
Tak snad to tady dopadne se sousoším Davida Černého lépe než s čtyřprocentními plastikami ve tvaru vetřelců a volavek. V pozadí původní tovární budova, jejíž záchranu uvádím ke cti zdejších developerů.
Tak snad to tady dopadne se sousoším Davida Černého lépe než s čtyřprocentními plastikami ve tvaru vetřelců a volavek. V pozadí původní tovární budova, jejíž záchranu uvádím ke cti zdejších developerů.
Zastávka <a href="/Tema/Praha-Jinonice (žzast)">Praha-Jinonice</a> nahradila čerstvě zrušenou <a href="/Tema/Praha-Jinonice (žst)">stejnojmennou stanici</a> umístěnou jen o půl kilometru blíže k centru města. Mezi betonovou a protihlukovou stěnou je obzvláště škaredým a nepříjemným místem, které se s krásnou stanicí nedá vůbec porovnat. Aspoň je to ale odsud blíž na Walterovo náměstí.
Zastávka Praha-Jinonice nahradila čerstvě zrušenou stejnojmennou stanici umístěnou jen o půl kilometru blíže k centru města. Mezi betonovou a protihlukovou stěnou je obzvláště škaredým a nepříjemným místem, které se s krásnou stanicí nedá vůbec porovnat. Aspoň je to ale odsud blíž na Walterovo náměstí.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Złoty Stok (PL).

Datum: 27. 3. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst